Senin, 04 Juli 2011

skema

aku rasa aku seorang yang skema. (tapi dengan orang2 yang rapat xdelah skema sangat)

aku skema, mesti nak ikut tepat2 teori yang aku belajar. imaginasi tidak tinggi, mahu patuh pada peraturan.

buktinya, masa tadika dulu, waktu aktiviti mewarna, kawan2 kale lembu warna warni. aku kaler warna coklat lah kan. diorang tanya, kenapa tak kaler warna-warni? - aku: haish diorang ni, lembu kan kaler coklat! takkan tak pernah tengok lembu kot!

bukti 2 : skemanya aku masa mula2 bawa kereta dulu. mesti nak ikut teori betul2, memang hancur lah aku masa mula2 bawa kereta dulu. slow je..kalau jalan pelik sikit, tak mau bawa..biar mak yang bawa. dah tu, nak berlatih bawa kereta dengan mak je, takmau orang lain. jalan pun, mesti nak ikut jalan yang aku biasa je, biarlah jauh pun.

itu saja.

aku skema - menguatkan lagi ketidakmahuan aku untuk buat specialization. not confident, not ready, malas nak berduga-dugaan lagi. (aku skema dan berfikiran negatif kan?)

hati baik kata : Allah suka muslim yang kuat. jadi muslim perlu jadi serba-serbi, jangan malas!

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .