Minggu, 15 Maret 2009

a dentist, a publisher, a promoter?!

Huh, sejak akhir-akhir ni hidup aku jam. Komputer, otak, dua-dua jam. Masa pun jam juge.

I'm a dentist who works with people's teeth. I take radiographs, do restorations@fillings, extract teeth, scaling, examinations and give advises about teeth.

Dalam pada itu, aku perlu menyiapkan a few requirements, which are partial denture and RCT.

'ana tolibah tibb asnan, ba3mal togom juz2ie bil markaz sihhi. Anta te3raf fi hada biddu ye3mal togom juz2ie? iza fi hada i7ki li mashi. Basytaghal 3al yaum ithnin'

= saya pelajar pergigian, saya buat gigi palsu separa di pusat kesihatan. Awak tahu sesiapa nak buat gigi palsu? Kalau ada bagitau saya ya. Saya kerja hari isnin'

ohho...ada sekali tu nampak pakcik takde gigi depan. Terus gi tanya dia nak buat gigi palsu tak? (adus betapa aku teruja tengok orang takde gigi, bagai rezeki melimpah). Dia dengan malu dan tidak selesa kata yang dia buat dengan doktor sendiri.

Hadus, itula aku, lupa untuk menjadi sensitif. Gigi adalah sensitif ya. Terus dah tak nampak gigi dia yang takde tu bila cakap ngan dia. Menyesal.

Begitulah aku 2-3 hari ini, memburu patient. Mana taknya, kalau tak cukupkan requirement, tak pass! Wal 3iyaz biLlah.

Next is a publisher. Not really a publisher, i did some graphics, i arranged pages which are 70 okay...jammed! Printing, photostating, cutting, arranging again..went to publish them at balad and had to discuss about everything....whoa. Go back, discuss about price, pages, sizes naaa....

My computer jam because of graphic'ing, my otak jam because of..everything la.

today, or i can say tonight, i gotta study about partial denture coz just now Dr Mahmud said you should know theoretical knowledge, and i teach you practical. Okay...

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .