Kamis, 08 April 2010

sila kurangkan tido!!

waah..nak membebel panjang2 dalam blog kesayanganku ini..!!
1stly, if u're stressed, make sure its good one! life is boring if its soo perfect. perfect is boring-i wrote this at fb status but deleted it coz i hate people using fb to judge people. tackle your problems, feel challenged and alert, u'll benefit from your stresses.

hello aku sangat penaaat these days, so gotta sleep, but sleeping reduce my study time so its membengangkan diriku. why? RELAXLAH aku uuuii..TAPI aku ni bukan senang nak ada masa yang mana study tu masuk dalam kepala otak aku. most of my study time is becoz of force, and mayb about 60% worked. Ya Allah moga ilmu mudah masuk!!

Next is, pleaselah aku malas dah nak gado ngan makcik2 dispensary, taklarat nak nanges dah. cukop2la hoi....sebenarnya bukannya salah makcik2 tu 100%, sistem markaz sihhi keseluruhannya tu yg hampes. Dah dental unit sikit, student amik banyak2, requirements banyak2...SAPE punye salah semua ni ok??? kalau ada kekurangan dari situ, semua oranglah kena bekerjasama dalam kekurangan ini! kerja lebih masa, penat lebih, datang awal..dah ko amik student banyak kan, kitorng bayar ape, ko jangan makan gaji buta ok!!! puas sikit hati ini. Ape ingat student muda sangat ko bleh marah sesuka hati sebab ko nak kluar MAKAN je? hadussssss...terkoyak hati ini. mulut takmampu nak cakap sangat, kurang vocab arab, kang kalo silap nahu tengah marah2 tu dah jadi kelakar, bukan marah dah. malu je kan.

lain2 lagi..hmm..banyak benda yang aku fikir belakangan ni sbnrnye. Aku selalu rasa yang aku belajar course ni macam angin lalu je sbnarnya. Walaupun aku berhempas pulas, sebenrnya ialah sebab aku taknak gagal. itu je. my ultimate goal is to become a fulltime muslim. Moga aku grad supaya aku jadi contoh muslim yang berjaya. dah lama aku nak belajar agama secara formal, tapi asyik ada halangan. aku rasa itu adalah kepuasan sebenar, sebab kita nampak goal kita, nak dapat redha ALlah, nak mendekatkan diri kepadanya, nak tahu lebih banyak lagi mengenaiNya, mengenai ayat2Nya yang penuh rahsia itu. Aku bukan sekadar nak tahu terjemahan, itu boleh baca sendiri. Aku nak belajar! Bila kita susah nak dapatkan sesuatu, selalunya itu adalah sesuatu yang sangat berharga.
Sekadar belajar dentistry duniawi ni, niatku cumalah supaya ada dentist muslim dan sekurang2nya aktiviti manusia di bahagian dentistry ni ada muslim yang arif mengenainya. Ya aku rasa semua patut berniat seperti itu!
Awang2an dentistry ini semoga cepatlah aku habiskan ia. Moga aku dapat capai ultimate goal aku, redhaNya dalam kefaqihan dalam agama!

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .