Minggu, 18 April 2010

hikmahNya tersembunyi

tadi aku buat survey di hospital. tanya pakcik tu, boleh tak aku tanya soalan sikit. anak pakcik ni umur brape? die kate boleh, tapi anak aku ni tgkla, manenye die akan jawab. skali aku paling, anak die syndrom down. aku try buat muka biasa. mane bleh aku double standard. die ada 2 anak. pastu umur anaknya tu x macam yg aku nak, so aku ckp xpela.aku pun pergi.. aku nak buat survey ni, xsure bleh ke x syndrome down. bukan aku nak double standard, tapi memang akan terdouble standard gak! sorry adekku! kecik2 lagi dah menanggung beban dan ujian yang berat.
Ikutkan hati, rasa sedih sangat kenapala si kecil ni dibebani ujian berat sebegini. Tapi kehidupan dunia dan segala ketentuan Allah dalam hidup ini bukan boleh dikira dengan hati-perasaan sahaja. Jika kita beriman denganNya, berimanlah juga dengan sifatNya yang bijaksana itu. Setiap apa yang dijadikanNya ada hikmah, usah kasihan dan bersedih dengan takdir, itukan ketentuanNya, apa, aku pandai sangat ke nak tafsirkan yang keadaannya yang sebegitu adalah suatu keburukan buatnya? HikmahNya tersembunyi, kita terlalu jahil menafsirnya. Mungkin dengan cacatnya seseorang, maka kemungkinan dia untuk berdosa kurang, lalu kebarangkaliannya ke syurga lebih tinggi, betul tak? adakah kita akan bergembira jika kita tahu benda ni? mestilah kan.

i need kids from 6-16yo now. doing research about white spot lesion. And i needed them too, for pulpotomies, space maintaner and trauma case. i'm a real kids hunter now. feeling like running after them and eat them! HAHA.

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .