Minggu, 14 Februari 2010

bersedia untuk dipersalah (lagi)

i need to get ready to be blamed, to be told you are wrong, to be scolded, bersedia untuk diinjak maruah, bersedia untuk menerima kesalahan yang bukan kaulakukan, bersedia untuk rasa didouble-standard kan. sebab apa? sebab esok ______.
Walau bersedia macam mana aku sekalipun, aku tetap kecewa pabila diperlakukan dengan tidak adil. Sebab sememangnya aku telah get ready study, apa perkataan yang patut aku kata supaya orang tak marah,menyusun gerak kerja agar tersusun, aku dah bersedia dan experiences proves that even aku lakukan semua tu, aku masih dipersalah. Its just me the factor is. Kalau takde aku barulah ini semua tidak terjadi. How pathetic it is.
Aku sentiasa mengharapkan yang keadilan sentiasa melingkari hidupku..yang setiap tangga kehidupanku ini terbina oleh asas keadilan. Biar hitam cacat, tapi haknya dijaga.
Rahmat Allah itu luas, rezeki Allah ada di mana-mana. HikmahNya tersembunyi di balik ujian berat dan ringan. Aku harap masih ada sinar untukku di esok hari. Moga-moga aku dapat lecturer yang memahami esok ya Allah!

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .