Jumat, 01 Mei 2009

i like it

yesterday was a very blessed day of mine.

=))))

I did RCT for the first time and i got 9/10 which is very good for me, and dengar Dr Nsreen puji aku bila aku dah berlalu lepas tunjuk dia post-obturation radiograph. Wah, gembiranya! Ke -low-compliance- an of the patient terus aku dah tak kesah sangat sebab gembira. wowee. By the way, my patient selalu sangat gesa aku suruh habiskan cepat dan komplen apsal lama. Hello! this is dental teaching centre remember?!

Perkara menggembirakan kedua ialah patient aku last week datang semula this week and tegur aku. Aku rasa seronok tanya dia gigi yang aku tampal ok ke tak ..dan dia pun cam gembira. Lagi patient yang aku buat scaling kat gigi dia hari rabu pun aku terserempak gak n tegur aku. Betapa aku terasa rahmat dan berkat bila kita bekerja dengan hati yang ikhlas, tanpa gaji seperti sekarang ini. Aku terasa takut plak nanti masa-masa akan datang bila kita bekerja dengan gaji, mata akan terkabur dek wang, tak mustahil kalau kita tengok patient macam kita tengok duit. Ye tak? Tolonglah minta jauh.

Hari tu pun patient cons aku bagi bunga. Dia seorang perempuan, ok. Ya Allah, kasihi mereka, dan kasihi aku. AMpuni aku dan mereka, moga kehidupan kita semua diberkati dan jauh dari dosa, amin.

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .