Selasa, 28 Februari 2012

let me enjoy some more

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAAAAAAA

kadang2 rasa nak jadi macam orang dalam satu cerita time amik english literature dulu..orang tu dah sediakan sedikit amaun of money, pastu dia resign, duduk kat sebuah kampung, hari2 dia just nak keluar menghadap matahari terbit, relax dan tak perlu kerja, tak perlu buat decisions. dan dia decided nak mati umur 40 tahun.

aku ofkos la xde decision untuk mati (gila ke?!)

tapi aku rasa nak lari jauh2 nak duduk kat tempat yang aman damai, tak payah buat decisions, takde stress n pressure.

tapi life is not like that...orang dalam kisah tu akhirnya tidak mati pada umur 40 tahun, tapi dia jadi gila dan tak jadi bunuh diri..dia mati katak aja...

dalam hidup, kita kena ada stress sikit, kena buat decision dan kena tanggung risiko baik buruk sesuatu decision, hadapi outcome. teruskan hidup..

macam aku sekarang ni, sebelum ni leweeeee takde keje takde decision to make, then sampai je bulan 2 aku jadi permanent ni, semua benda nak datang, semua benda kena buat decision semua semua semualah! naseb baik bukan decision utk calon suami. hahaha

ok aku ada 1 benda then satu lagi then satu lagi. ada benda yang aku buat rushing so aku decided to let go that one thing. apa nak jadi jadilah.

- tugas kerja yang mula dibebankan ke atas aku sedikit demi sedikit pasal ym nak cuti. (argh!!)
- my investment yang datang pada waktu tak disangka2 dan kena habis cepat pulek!
- nak amek exam (aku reg ni tergesa2 - aku memang tahpape)
- oncall penyibuk

aku nak let go exam! stressnye kena study balik. baru aku sedar betapa heavennya hidup tanpa study dan betapa aku realized how i hate exam oriented studying. arrrrrrr leganya kalo dapat kensel exam nihhhh...apsalla aku cari masalah dengan reg exam ni? aku boleh just hidup senang lenang je tapi aku cari exam supaya datang kat aku?!
aku try kensel exam ni, luckily, the kerani tak marah pon. bes jugak jadi dokte. takde kena marah2...hahha...kalo aku student mesti kena tengking. hahha..yess, aku dokte! lalalla

aku ingatkan cukuplah aku enjoy fydoship setahun then start studying. but this exam thingy datang pada waktu yang tidak sesuai. thats why the cancellation.

takpe, ada masa lagi, no need to rushing. ambil satu-satu. relax.

lets just enjoy some more..
ambil exam nanti2 atau sebenarnya takpayah sambung master pon takpe. dont think too much. if your heart says no, then no it is. wakkaak

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .