Jumat, 13 Mei 2011

a conversation with an atheis

aku ada sorang kawan. mak ayah dia kristian, dia plak, tidak ada agama. once i heard from someone else, she's an atheis. she's indian. i dont think any of my clinic colleague will read this, and nobody will know who's this girl, so i think i can write about her. =)

well, masa aku mula2 kerja, maybe dia nampak aku agak islamic berbanding orang2 lain, so dia memang open dengan aku. 1st month aku kenal dia, dia dah boleh cerita pasal murtad etc. dia pernah cakap yang dia xmau anak sebab dia xtau nak bgtau kt anak dia, apa meaning of life. purpose of life. dia tak tahu. dia memang membaca mengenai Islam, tapi memang sangat sedih sebab hampir kesemua yang dia baca, sumbernya adalah dari golongan yang tidak suka kepada Islam. kes Lina Joy, dia tak puas hati kenapa orang tak boleh murtad. padahal agama lain boleh keluar dari agama mereka, kenapa Islam tak boleh. well...itulah Islam! hurmm...dia agak tersentuh dengan amalan2 orang islam , jews dll yang ada amalan macam berdoa sebelum makan etc.

apa aku nak cakap pasal budak ni, aku cakap r, tak semua media massa boleh percaya. US kawal media sampai kita semua percaya Islam itu terrorist. pastu dia cakap majalah2 Islam semua sangat brainwashing, kutuk Israel. aku, hey, memang r Israel tu jahat, kebanyakan negara pun xde hubungan rasmi dengan israel, israel negara haram. dan dia tidak percaya itu, dia kata orang palestin pun bunuh orang israel. what thee......?? dia tries to be fair, dia kata tidak boleh extreme kepada satu pihak.aku: kenapa nak be fair to something yang memang jelas tidak betul? kadang2 instinct pun boleh kata sape betul sape salah. tapi hati kena bersih la, untuk dapatkan instinct yang betul..ye dak?

hmm...aku rasa hati aku terencat lagi, pasal xcakap habis ngan dia...dia cakap banyak sangat! selalunya orang cakap banyak sangat ni, isinya tak seberapa.hehe..=p

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .