Senin, 26 Oktober 2015

KWSP

aku baru g kwsp. since aku dah tukar tempat kerja dan akan sah jawatan dalam masa yg agak lama...so kwsp aku akan kutip duit aku lagi dalam few years lagi (lama!)

ok so...aku nak menggunakan duit kwsp aku sebaiknya. pegawai tadi explain baik punya. (orang sekarang ni bagus2 lah!) basically duit kwsp (akaun 2) boleh dikeluarkan sama ada secara lump sum atau bayaran bulanan. jika telah dikeluarkan lump sum utk rumah pertama, rumah tersebut perlu dijual terlebih dahulu barulah boleh keluarkan lagi lump sum untuk beli rumah lagi. gitu ler.. pastu ansuran bulanan hanyalah boleh dibuat sekali sahaja seumur hidup. gitu peraturannya... jadi aku yg nak keluarkan duit tadi pulanglah tanpa membuat apa2 sebab aku nak fikir kembali mana yg lebih menguntungkan..since ada jugak plan nak beli rumah yg lain...

setakat ni masih boleh survive bayar ansuran bulanan rumah. boringnye xde duit lebih..hmm..

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .