Minggu, 18 September 2011

we've got to plan meh!

ok, since i dont have any plans to make now,as i'm truly freely single independent women, (huaha,that isnt desperate okay), so i think i need to plan now. managing my money.

kepuasan yang sebenar bagi aku adalah ada klinik sendiri. so aku tgh kumpul duit untuk buka klinik. but before that, i need to plan...buka klinik ni belanja besar weh..aku nak plan dan plan tu jadi..bukan berangan dan last2 tak jadi. so here it goes..

1) aku dengar kena buat swot analysis dulu.

http://www.bplans.com/family_medicine_clinic_business_plan/executive_summary_fc.cfm



if we can see, the net profit for the 1st 2 years is negative. lol, we got kerugian there.
but bussiness is like that. u need to be patient ey. 2 years isnt enough to put your bussines on a very strong base.(camtu ke..ahahh bantai la) unless you're anak millionaire kan. sila berhenti berangan.
so what can we do in the 1st 2 years? 2 tahun tu lama ok, nak makan apa kalau duit habis untuk klinik. ada kerja baru yag lebih membebankan, bukan memudahkan..pasti mengecewakan namun harus sabar. jadi apa perlu buat ye?

Dr Detroit do this :

2) mula2 dia supported by general medical centre (aku rasa dia buat francais kah?) so mula2 tu general medical centre yang support gaji dia n gaji para pekerja...bila dah lama2 sikit baru subsidi tu berkurangan dan dia akan tanggung sendiri.,

so aku pun search la pula francais under pusrawi kaan...cemana plak nak dapatkan bantuan n support for the 1st years of bussines? dan search punya search, takjumpa la, ngantok da..tido dulu...nanti sanbung. huarghh

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .