Rabu, 04 Februari 2009

rakyat celik

bismiLlah

saya tak suka menulis mengenai sesuatu yang saya tidak tahu, apatah lagi mengutuk atau mengomen.

Tapi hey, saya bukan buta. Rakyat bukan buta. Pemimpin main-main politik kat atas sana, setiap kali berlaku sesuatu, bertukar-tukar ucapan pula. Ucapan pula sekadar ucapan teks yang ditulis seseorang yang tidak mendedahkan aib sendiri, apalagi kebenaran. Sekali lagi, saya bukan buta dengan permainan politik dan strategi mereka. sementah-mentah saya dalam bidang politik, saya juga tahu baik buruk. Saya masih celik lagi.

Keahlian dalam parti bertukar 2-3 kali dalam masa seminggu! Bolehkah saya menyatakan bahawa seseorang ini ada pendirian lagi? hmmmphh!

Pergolakan politik Perak membuatkan saya benci dengan etika pemimpin kini, yang hanya mahu memperjuangkan kemenangan parti, bukan lagi kebajikan rakyat. Rakyat Perak bukan semuanya senang. Mereka perlukan perhatian. Daripada sibuk masuk keluar tv bagi ucapan, baik turun padang menjenguk kampung.

Saya yang kecil ini suka nak beri cadangan supaya gaji pemimpin diturunkan, populariti menteri dikurangkan, supaya tiada lagi orang yang mahukan jawatan kerana harta dan kedudukan, tetapi kerana ikhlas berbakti kepada negara.

Tidak ada komentar:

 
Copyright kejora tujuh warna 2009. Powered by Blogger.Designed by Ezwpthemes .
Converted To Blogger Template by Anshul .